Bitrix24 Logo

Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) nedir?

İçerik tablosu

Müşteri ilişkileri yönetimi nedir? Yönetim teorisi alanı, herhangi bir başarılı pazarlama çabasının arkasında birden fazla itici güç olduğunu ve CRM’in tüm bunlardan yararlanmayı amaçladığını savunur. Bir uygulama seçeneği olarak CRM, pazarlamanın tüm yönlerini bir araya getirmek için tasarlanmıştır. Müşteri ilişkileri yönetimi (CRM), aslında iyi müşteri ilişkilerini geliştirmeyi ve sürdürmeyi amaçlayan bir dizi yönetim ilkesidir.

Müşteri ilişkileri yönetimi yazılımı, birçok BT şirketinin müşterilerine kurumsal kaynak planlama yazılımını tanıttığı 90’lı yılların ortalarından beri gelişmiştir. Bu programlar çoğunlukla bankacılık, seyahat ve turizm ve perakende gibi belirli sektörler etrafında tasarlandı. Günümüzde CRM yazılımı, e-ticaret, insan kaynakları, bilgi hizmetleri, sağlık, mühendislik ve çok daha fazlasını içeren çok daha geniş bir sektör yelpazesini kapsamaktadır. Aslında, müşteri ilişkileri yönetimi sistemleri, konsept çok uygun maliyetli olduğundan, güçlü bir müşteri tabanına sahip herhangi bir şirket tarafından kullanılabilir.

Müşteri ilişkileri yönetim sistemleri, müşteri hizmetleri temsilcilerinin şirketin her yönünün verimliliğini en üst düzeye çıkarabilmeleri için tasarlanmıştır. Bir müşteri ilişkileri yönetimi yazılım sistemi, müşteriler ve şirketler arasındaki müşteri etkileşimlerini otomatikleştirir. Bu etkileşimler satışları, kişileri, soruları ve sorunları içerebilir. Sistem, demografik bilgiler, satın alma geçmişi, iletişim bilgileri ve tercihler gibi çeşitli müşteri verilerini toplayacaktır. Bu veriler daha sonra ilgili iş süreçlerine asimile edilecek ve iş anlayışı sağlayacaktır.

İyi bir müşteri hizmeti ile bir şirketin yüksek kar elde etmesi beklenir. Şirketlerin, karşılaşabilecekleri birçok zorluğa rağmen müşterilerine iyi hizmet vermelerini sağlayacağından, iyi bir müşteri ilişkileri yönetimi (CRM) sistemini etkin bir şekilde uygulayabilmeleri önemlidir. Kaliteli ürün ve hizmet sunmak artık yeterli değil. Şirketlerin tüm müşterileriyle olumlu ilişkiler kurabilmeleri için verimli bir CRM yazılım sistemi geliştirmeleri gerekiyor.

Müşteri ilişkileri yönetimi yazılım sistemleri, tekrarlayan görevleri otomatikleştirmek ve müşteri etkileşimini geliştirmek için tasarlanmıştır. Teknik bilgi ihtiyacını ortadan kaldıran sezgisel arayüzler kullandıkları için kullanımı çok kolaydır. Tüm şirketlerin iyi bir müşteri hizmeti uygulaması gerekir çünkü zayıf müşteri ilişkileri bir şirketin kar marjları üzerinde ciddi sonuçlar doğurabilir. İyi etkileşimler daha fazla satış, daha iyi geri bildirim ve daha mutlu müşteriler sağlar.

İyi müşteri ilişkileri başarılı bir işin anahtarıdır. İyi CRM sistemleri, işletmelerin yalnızca müşteri memnuniyetini artırmalarına değil, aynı zamanda daha yüksek gelirler elde etmelerine de olanak tanır. İyi müşteri yönetimi uygulamak, işletmelerin sağlam bir müşteri sadakati tabanı geliştirmelerine de yardımcı olacaktır. İşletmeler, memnun müşterilerin o işletmeye geri dönmesini ve gelecek yıllar boyunca sadık kalmasını sağlamak için her zaman müşteri deneyimlerini geliştirmeyi hedeflemelidir.

 

Sahip olduğum işletme için neden CRM (müşteri ilişkileri yönetimi) kullanmalıyım?

İşim için neden CRM kullanmalıyım? Bunun nedenleri, personele zaman ayırmaktan müşteri hizmetlerini iyileştirmeye kadar uzanmaktadır. İletişim yönetimi de dahil olmak üzere bir işletmeyi yürütmenin pek çok yönünü otomatikleştirerek, personelin en iyi yaptıkları müşterilere odaklanarak daha fazla zaman harcamasını sağlayabilir. CRM yazılımı, kağıt kontrol listelerini kullanmanın yapamayacağı şekillerde müşteri bilgilerinizi izlemenize yardımcı olabilir. Ayrıca, müşterilerinizin tam olarak kim ve nerede olduğunu bilmenize yardımcı olur, işletme sahiplerinin bildiği bir şey, işletmelerini başarılı bir şekilde büyütmek için son derece önemlidir.

Ama zaten CRM yazılımı kullanıyorum… CRM bana nasıl yardımcı olacak? Sosyal medyanın ve pazarlamanın çok moda olduğu bir dünyada, müşteri bilgilerinizi yönetmek ve depolamak için bir sisteme sahip olmak, çabalarınızı sizden gerçekten satın alan insanlara odaklayabileceğiniz anlamına gelir. İşinizin çoğunu (özellikle çevrimdışı ve çevrimiçi pazarlama çabalarıyla) otomatikleştiremeseniz de, CRM yazılımı süreçleri düzene sokabilir ve şirketinizin daha iyi koordine edilmesini sağlayabilir. Kiminle çalıştığınızı bilmenize yardımcı olabilir ve satış temsilcilerinize daha fazla satış yapmak için ihtiyaç duydukları bilgileri verebilir.

CRM yazılımı ve sizin için neler yapabileceği hakkında daha fazla bilgi edinmek ister misiniz? En iyi şirketlerin çoğu, onlardan kimin satın aldığını, satın alma sürecinin nasıl ele alındığını ve bu müşterilerin nerede bulunduğunu anlamak için CRM yazılımı kullanır. İşinizi büyütmek ve karınızı artırmak istiyorsanız, müşterinizi ve nasıl davrandıklarını anlamak için kesinlikle CRM yazılımı kullanmanız gerekir. Müşteriyi ve işletmenizde nasıl çalıştığını anladıktan sonra, hem müşterilerle hem de onlarla etkileşim biçiminizle daha iyi kararlar verebileceksiniz. Sizde ücretsiz bir şekilde CRM yazılımına sahip olabilirsiniz. Kuruluşunuz için tek çözüm. Bitrix24!